Dnia 18 grudnia w Szkole Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Rudnie odbyło się podsumowanie projektu Biblioteczna Akademia BRD w Rudnie 🎉 celem, którego była edukacja dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także promowanie odpowiedzialnego zachowania na drodze.
Dzięki utworzeniu Akademii udało nam się zrealizować wiele inspirujących działań!
W ramach projektu odbyły się:
🎭 Warsztaty teatralno-filmowe, z których powstał film promujący bezpieczeństwo na drodze
👮♂️Spotkania ze służbami mundurowymi – odwiedzili nas policjanci, strażacy, ratownicy medyczni oraz grupa poszukiwawcza Poleskie Psy Ratownicze.
🚲 Lekcje biblioteczne – „Bezpieczny pieszy” oraz „Bezpieczny na rowerze”, które pomogły naszym uczestnikom lepiej zrozumieć zasady ruchu drogowego.
🚌Wycieczki do Miasteczka Ruchu Drogowego w Lublinie, gdzie dzieci mogły ćwiczyć jazdę na placu manewrowym z ulicami i skrzyżowaniami oraz sygnalizacją świetlną
🎨 Piknik z grą terenową i konkursem plastycznym na plakat o bezpieczeństwie 🎲 Zakupiono literaturę oraz gry planszowe o tematyce bezpieczeństwa ruchu drogowego, które są już dostępne do wypożyczenia w naszej Bibliotece
🚦Co więcej, w ramach projektu zakupiliśmy i zamontowaliśmy dwa radary prędkości w miejscowościach Rudno Pierwsze i Rudno Trzecie, poprawiając tym samym bezpieczeństwo na naszych drogach!
Dziękujemy wszystkim osobom indywidualnym oraz instytucjom za pomoc w realizacji naszego zadania: Gmina Milanów, Radnym Gminy Milanów, Szkole Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Rudnie , Sołtysowi Rudna Drugiego, Ochotniczej Straży Pożarnej w Rudnie Drugim, Parafii Przemienienia Pańskiego i św. Andrzeja Boboli w Rudnie, Policja Parczewska, Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie, Zarządowi Dróg Powiatowych w Parczewie. Bez Waszego wsparcia Biblioteczna Akademia BRD nie mogłaby się odbyć.
Serdeczne podziękowania kierujemy także w stronę instruktorki warsztatów teatralno-filmowych Pani Martyny, która z ogromnym zaangażowaniem, pasją i kreatywnością pracowała przy naszym projekcie.



